پل نانجینگ چین

پل نانجینگ بر روی رودخانه یانگ تسه، طولانی ترین رودخانه قاره آسیا قرار گرفته و بر روی آن پل های زیادی ساخته شده است. پل نانجینگ، پلی بسیار پر رفت و آمد است و لقب محبوب ترین مکان دنیا برای خودکشی را از آن خود کرده است. پل نانجینگ از دو طبقه تشکیل شده که طبقه بالایی آن بخشی از بزرگراه چین و طبقه پایینی آن راه آهن پکن-شانگهای را شامل می شود. این پل از فولاد ساخته شده و 19.5 متر عرض و پیاده رویی با عرض 4.5 متر در اطرافش وجود دارد و افراد می توانند با عبور از این پیاده رو از تماشای مناظر رودخانه یانگ تسه نیز لذت ببرند. این پل تنها در میان گردشگران محبوبیت ندارد بلکه یکی از مکان های محبوب در میان کسانی است که قصد دارند به زندگی خود خاتمه بدهند. آمار خودکشی بر روی آن بسیار بالا بوده و طبق آماری سالانه 2000 نفر خود را بر روی این پل می کشند. 

معبد آکشاردام دهلی نو

در بین مکان های عجیب و غریب و مکان های دیدنی هند، معبد آکشاردام در دهلی نو یکی از مکان های پرجاذبه ی این کشور است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. آکشاردام به معنی جایگاه مقدس خداست. این معبد سومین معبد بزرگ هندوستان است که بسیاری از سنت ها و فرهنگ و آیین مردم هند را به نمایش می گذارد. در طراحی و ساخت معبد آکشاردام، هنر و معماری اصیل هندی به چشم می خورد و توسط ماهاراج پراموخ سووآمی در حاشیه رود یامونا بنا شد. ساختار بنای معبد از ماسه سنگ صورتی راجستانی و مرمر کاررا ایتالیایی تشکیل شده و از هیچ گونه سازه آهنی در ساخت آن استفاده نشده است. این معبد از 234 ستون با حکاکی های زیبا و 9 گنبد تشکیل شده و در آن 2000 پیکره از افراد مقدس دین هندو مشاهده می شود. همچنین به دلیل اهمیت و نقش فیل در فرهنگ هندی، از پیکره 148 فیل در ساخت معبد استفاده شده است و پیکره سوآمیناران (کسی که معبد به او اختصاص داده شده است) به طول 3.5 متر در زیر گنبد اصلی وجود دارد. مجموعه آکشاردام علاوه بر معبد، شامل بخش های دیدنی دیگری نیز می شود. مانند سوآگاتام، آبشیک مندپ، آبنمای آهنگین، نمایشگاه های هنری و باغ های صورتی. از این بنا به عنوان بی نظیرترین بنای جهان یاد شده است و توانسته حدود 70 درصد از گردشگران دهلی را به خود جذب کند.

مجسمه لشان چین، بزرگترین مجسمه سنگی بودا در دنیا

مناطق منحصر به فرد زیادی در دنیا وجود دارد و همیشه افرادی وجود دارند که به قصد دیدن جاذبه های بکر سفر می کنند. کشور چین از جمله کشورهایی است که دنیایی از عجایب و جاذبه های شگفت انگیز است. مجسمه بودای بزرگ لشان، بزرگترین مجسمه سنگی بودا در دنیاست که در منطقه ای بکر در کشور چین قرار گرفته. این مکان نخستین پرستشگاه بوداییان بوده و از اهمیت ویژه ای در میان پیروان بودا برخوردار است. بودای بزرگ لشان با ارتفاع 71 متر در میان صخره ای کنده شده و چهره ای از بنیانگذار بودا را نمایش می دهد. عمر این مجسمه به 1300 سال می رسد و همچنان این سازه کهن جذابیت خود را در میان گردشگران حفظ کرده است. سازندگان این مجسمه اعتقاد داشتند که وجود بودایی بزرگ بر روی کوه باعث آرامش آب ها می شود زیرا در آن زمان کشتی های بسیاری بر اثر طوفان از بین می رفتند و مردم تصور می کردند که هیولایی در آب ها وجود دارد که باعث کشته شدن مردم می شود و به همین دلیل شروع به ساخت این مجسمه بر روی کوه اِمی کردند وهم اکنون این منطقه از مهم ترین مکان های مذهبی برای بودائیان است. علاوه بر مجسمه بودا، مجسمه های تونگ سازنده اولیه این مجسمه نیزدر کنار مجسمه لشان قرار دارد که گردشگران برای دیدن آن ها از زوایای مختلف می توانند از پلکانی مارپیچ بالا بروند و علاوه بر دیدن مجسمه، از مناظر و کتیبه های موجود در میان راه لذت ببرند. همچنین در نزدیکی این مجسمه پارکی وجود دارد که در ان حدود 3000 مجسمه قرار دارد که گردشگران و عکاسان بسیاری را برای خلق تصاویر شگفت انگیز به این منطقه می کشاند. 

مجسمه لشان چین 

نمایی از پلکان مارپیچی واقع بر کوه اِمی